Søren Gersløv er Årets Funktionær

Pressemeddelelse af 26. september 2012:

Søren Gersløv er kåret som Årets Funktionær 2012. Det skete som optakt til konference ”Hold karrieren i kog”, der blev afviklet den 26. september 2012 i Odense.

Søren Gersløv fik prisen overrakt af biskop Kresten Drejergaard. Prisen består af en bronzeskulptur, udført af Susanne Kirså, en check på 10.000 kroner samt seks flasker champagne til at dele med kollegerne.

Årets Funktionær er indstillet af både sine kolleger og sin arbejdsgiver. Kandidaten hædres for at være den funktionær, som er kendetegnet ved både at være en god kollega og en værdsat medarbejder, der er professionel, positiv, viser respekt, har socialt engagement og humor. Kort sagt, den person ingen af os vil undvære.

Dommerkomiteen har haft en spændende opgave med at udpege tre kandidater, og Søren Gersløv, som den endelige vinder.

Biskop Kresten Drejergaard fremhævede i sin tale til vinderen Søren Gersløv, at han er et synligt bevis på, at alder blot er et tal.

- Med 47 år i Kopenhagen Fur er det dejligt at opleve, at du stadig formår at udvikle dig – og din virksomhed. Du er en respekteret kollega, som dine kolleger aldrig går forgæves til, og med din humor er du med til at gøre Kopenhagen Fur til en arbejdsplads, hvor dine kolleger glæder sig til at møde på arbejde hver dag, sagde Kresten Drejergaard til prisvinderen.

- Med prisen ‟Årets Funktionær” vil vi hædre de gode medarbejdere, der er drivkraften for os alle - de medarbejdere, der med deres store engagement, er brændstoffet i vores virksomheder, sagde Jørgen G. Jørgensen, direktør i FRIE Funktionærer.

- Vi er vant til, at lederne bliver kåret og fejret, men et centralt element i virksomhedernes succes er funktionærerne, der sørger for, at beslutninger bliver ført ud i livet udtalte Jørgen G. Jørgensen. Derfor er vi glade for at have taget initiativ til at indstifte prisen.

Dommerkomiteen, der har udpeget den endelige prisvinder, er:

• Kresten Drejergaard, Fyns biskop.
  • Lars Kolind, bestyrelsesformand, forfatter og tidligere direktør for Oticon.
  • Hans Erik Brønserud, tidligere direktør for Middelfart Sparekasse.
  • Randi Laursen, formand for Frie Funktionærer.
  • Elisabeth Fredsted, medarbejderrepræsentant i Samarbejdsudvalget i Frie Funktionærer.

For yderligere information kontakt:

Direktør i Frie Funktionærer: Jørgen G. Jørgensen, telefon 6313 8601 /mobil 4031 3477.
Projektansvarlig: Bente B. Bærentzen, telefon 6313 8586 /mobil 4090 1703, e-mail bbb@f-f.dk