Årets funktionær 2014 - prisuddeling

Prisen uddeles til en funktionær, der har udmærket sig ved at være en værdifuld krumtap på sin arbejdsplads.

Med prisen, der uddeles den 10. september 2014 kl. 9.30 i Odense, ønsker Frie Funktionærer at hædre de gode kolleger og medarbejdere, der udgør rygraden i de danske virksomheder.

Det er en helt naturlig ting, at vi kårer og fejrer gode ledere. I Frie Funktionærer finder vi det lige så naturligt at hædre de funktionærer, der udgør et helt centralt element i virksomhedernes succes. De funktionærer, der sørger for at udvikle og nytænke arbejdsprocesser, og som samvittighedsfuldt fører virksomhedens beslutninger ud i livet.

- Med ”Årets funktionær” ønsker vi at hædre de gode medarbejdere, der med stort fagligt engagement og personlighed, er med til at gøre vores virksomheder til bedre arbejdspladser, siger Jørgen G. Jørgensen, direktør i Frie Funktionærer.

Årets funktionær er indstillet af både sine kolleger og sin arbejdsgiver. Kandidaten hædres for at være den funktionær, som er kendetegnet ved at være en god kollega og en værdsat medarbejder, der er professionel, udviser fagligt engagement, er positiv, viser respekt, har socialt engagement og humor. Kort sagt, den kollega/medarbejder ingen af os vil undvære.

De 3 nominerede til prisen er:

• Gruppekoordinator Marie Sandgård Poulsen, Ældrecentret Solvang, Hvidbjerg i Thyholm.
  • Uddannelsessekretær Annette Lundgren, Erhvervsakademi Aarhus.
  • Intern salgsassistent Gitte Hamann-Bruun, Pitzner Materiel A/S, Brabrand.

Dommerkomiteen, der har nomineret de tre kandidater til prisen - og udpeger den endelige prisvinder er:

• Jane Jegind, rådmand for By- og Kulturforvaltningen i Odense.
  • Morten Stig Christensen, generalsekretær i Dansk Håndbold Forbund.
  • Lars Kolind, bestyrelsesformand, forfatter og tidligere direktør for Oticon.
  • Randi Laursen, formand i Frie Funktionærer.
  • Elisabeth Fredsted, medarbejderrepræsentant i Samarbejdsudvalget i Frie Funktionærer.

Prisuddelingen:
Årets funktionær 2014 får prisen overrakt af Jørgen G. Jørgensen, direktør i Frie Funktionærer. Prisuddelingen indleder konferencen ”Arbejdsglæde og livskvalitet – helt enkelt” onsdag, den 10. september 2014 kl. 9.30 – 15.45 i Pro Musica Salen på Radisson Blu, H. C. Andersen Hotel,
Claus Bergs Gade 7, Odense C.

Ud over æren består prisen af en bronzeskulptur, udført af Susanne Kirså, en check på 10.000 kr.

For yderligere information kontakt:
Direktør i Frie Funktionærer: Jørgen G. Jørgensen, telefon 6313 8601 /mobil 4031 3477, e-mail jgj@f-f.dk.
Projektansvarlig: Bente B. Bærentzen, telefon 6313 8586 /mobil 4090 1703, e-mail bbb@f-f.dk