Annette Lundgren kåret som Årets funktionær

Annette Lundgren fra Erhvervsakademi Aarhus er kåret til Årets funktionær 2014.

Det skete som optakt til konference ”Arbejdsglæde og livskvalitet – helt enkelt” som Frie Funktionærer holdt i Odense den 10. september 2014.

Annette Lundgren fik prisen overrakt af direktør i Frie Funktionærer, Jørgen G. Jørgensen. Prisen består af en bronzeskulptur, udført af Susanne Kirså og en check på 10.000 kroner.

Årets funktionær er indstillet af både sine kolleger og sin arbejdsgiver. Kandidaten hædres for at være den funktionær, som er kendetegnet ved både at være en god kollega og en værdsat medarbejder, der er nytænkende, fokuseret, professionel, positiv, viser respekt, har socialt engagement og humor. Kort sagt, den person ingen af os vil undvære.

Det har ikke været nogen nem opgave for dommerkomiteen at udpege de tre nominerede kandidater. Selvom opløbet var tæt og niveauet højt, var komitéen dog ikke i tvivl om, at Annette Lundgren fra Erhvervsakademi Aarhus er Årets funktionær 2014.

Jørgen G. Jørgensen fremhævede i sin tale til vinderen Annette Lundgren, at komitéen i sit valg af hende som Årets funktionær 2014, har lagt vægt på, at hun altid er med, når der skal tænkes nyt. Det kan være nye måder at gennemføre eksamener på, måder at kommunikere med de studerende på og andre tiltag på uddannelsen.

-Annettes plads er i ”maskinrummet” på uddannelsen, og ingen er i tvivl om, at Annette er maskinmesteren. Med sit enorme overblik arbejder hun koncentreret og fokuseret. Hun elsker sit arbejde, de studerende og sine kolleger – og det kan alle mærke. Derfor er hun Årets funktionær 2014, og derfor pegede en enstemmig komite på Annette Lundgren, uddannelsessekretær på Erhvervsakademi Aarhus.

- Med ”Årets funktionær” ønsker vi at hædre de gode medarbejdere, der med stort fagligt engagement og personlighed, er med til at gøre vores virksomheder til bedre arbejdspladser, siger Jørgen G. Jørgensen, direktør i Frie Funktionærer.

Dommerkomiteen, der har udpeget den endelige prisvinder, er:
• Jane Jegind, rådmand for By- og Kulturforvaltningen i Odense.
• Morten Stig Christensen, generalsekretær i Dansk Håndbold Forbund
• Lars Kolind, bestyrelsesformand, forfatter og tidligere direktør for Oticon.
• Randi Laursen, formand i Frie Funktionærer.
• Elisabeth Fredsted, medarbejderrepræsentant i Samarbejdsudvalget i Frie Funktionærer.

For yderligere information kontakt:
• Direktør i Frie Funktionærer: Jørgen G. Jørgensen, telefon 63138601 / mobil 4031 3477, e-mail jgj@f-f.dk
• Projektansvarlig: Bente B. Bærentzen, telefon 63138586 / mobil 4090 1703, e-mail bbb@f-f.dk

Frie Funktionærer er en moderne, demokratisk lønmodtagerorganisation med fokus på dig og dine behov som funktionær. Vi tilbyder en fri fagforening, en billig a-kasse og en unik lønforsikring – skræddersyet til netop din situation og økonomi. Vi yder personlig rådgivning om dit job – og hjælper dig til et nyt, hvis du bliver ledig.
Vi er uafhængige af partipolitik og religion – vi er til for dig.