Årets funktionærer 2013 - prisen uddeles den 17. september 2013 i Odense

”Årets funktionær 2013” – prisen uddeles til en funktionær, der har udmærket sig ved at være en værdifuld krumtap på sin arbejdsplads.

Med prisen, der uddeles den 17. september 2013 kl. 9.00 i Odense, ønsker Frie Funktionærer at hædre de gode medarbejdere, der udgør rygraden i de danske virksomheder.

Det er en helt naturlig ting, at vi kårer og fejrer gode ledere. I Frie Funktionærer finder vi det lige så naturligt at hædre de funktionærer, der udgør et helt centralt element i virksomhedernes succes. De funktionærer, der sørger for udvikle og nytænke arbejdsprocesser, og som samvittighedsfuldt fører virksomhedens beslutninger ud i livet.

Med ”Årets funktionær” ønsker vi at hædre de gode medarbejdere, der med stort fagligt engagement og personlighed, er med til at gøre vores virksomheder til bedre arbejdspladser, siger Jørgen G. Jørgensen, direktør i Frie Funktionærer.

Årets funktionær er indstillet af både sine kolleger og sin arbejdsgiver. Kandidaten hædres for at være den funktionær, som er kendetegnet ved at være en god kollega og en værdsat medarbejder, der er professionel, udviser fagligt engagement, er positiv, viser respekt, har socialt engagement og humor. Kort sagt, den kollega/medarbejder ingen af os vil undvære.

De 3 nominerede til prisen er:
• IT-Supporter Troels Thomsen, Estée Lauder Companies A/S, Vallensbæk Strand
• Office Manager Hanne Dahl, Samsung Denmark Research Center i Aalborg
• Bogholder Susanne Astrup Eriksen, Frijsenborg & Wedellsborg, Hammel

Dommerkomiteen, der har nomineret de tre kandidater til prisen og udpeger den endelige prisvinder er:
• Jane Jegind, rådmand for Ældre- og Handicapforvaltningen i Odense, der vil
  foretage prisoverrækkelsen.
• Morten Stig Christensen, generalsekretær i Dansk Håndbold Forbund
• Lars Kolind, bestyrelsesformand, forfatter og tidligere direktør for Oticon.
• Randi Laursen, formand i Frie Funktionærer.
• Elisabeth Fredsted, medarbejderrepræsentant i Samarbejdsudvalget i Frie
  Funktionærer.

Prisuddelingen:
Årets funktionær 2013 får prisen overrakt af rådmand Jane Jegind.
Prisuddelingen indleder konferencen ”Grib chancen – find balancen” tirsdag, den 17. september 2013 kl. 9.00 – 16.00 i Pro Musica Salen på Radisson Blu, H. C. Andersen Hotel, Claus Bergs Gade 7, Odense C .

Ud over æren består prisen af en lille bronzeskulptur, udført af Susanne Kirså, en check på 10.000 kr. samt seks flasker champagne til at dele med kollegerne, når kåringen skal fejres.

For yderligere information kontakt:
• Komitémedlem: Generalsekretær i Dansk Håndbold Forbund Morten Stig Christensen,
  telefon +45 4326 2404/mobil 4055 6672, e-mail morten.stig.christensen@dhf.dk.
• Direktør i Frie Funktionærer: Jørgen G. Jørgensen, telefon 6313 8601/mobil 4031 3477, e-mail jgj@f-f.dk.
• Projektansvarlig: Bente B. Bærentzen, telefon 6313 8586 /mobil 4090 1703, e-mail bbb@f-f.dk

Se også eksklusivt interview med Morten Stig Christensen, om de egenskaber, han lægger vægt på ved valget af Årets funktionærer 2013. Læs artiklen i Magasin FRIE her.