Hvordan strukturerer jeg bedst min hverdag?

For manges vedkommende har det været jobbet, der bestemte, hvornår man stod op, kom hjem og gik i seng. Men under en ledighedsperiode er det grundlæggende kun dig, som bestemmer forløbet af din dag, og det er ikke en nem opgave


Her får du fire simple råd til at genfinde en klar struktur på hverdagen, så du kan udnytte dine ressourcer optimalt uden at føle dig stresset:

  1. Skeln mellem hverdag og weekend. Du har brug for at holde fri, så du kan opbygge overskud til at arbejde dig ud af ledighedsperioden.
  2. Lav to-do-lister, der fastsætter dagens opgaver. Man stresses ofte af opgaver, man ikke når.
  3. Gør dig umage, når du skriver ansøgning. Det tager tid, og den tid skal du tage dig.
  4. Afsæt tid til at gøre det, som gør dig glad.

Husk også på ordsproget; "Når én dør lukkes, åbnes en anden". Som ledig er du godt i gang med at skabe nye spændende muligheder for dig selv, og derfor må en periode uden arbejde ikke blive ødelæggende for dit gode humør, selvværd og selvtillid. Disse ting får du nemlig brug for i dit kommende job.

Nyttige apps:

  • Toggl: Kan hjælpe dig til at få styr på din tid og dit tidsforbrug. Toggl er en gratis onlinetjeneste, som både kan benyttes i en browser samt via apps til både Android og iOS.

  • Evernote: En af de gratis apps, som virkelig hjælpe dig i din jobsøgning. Helt basalt er Evernote et system til at gemme alting. Gennem udvidelser af din browser kan du hurtigt gemme links, du kan scanne og gemme dokumenter og visitkort, og du kan lave to-do-lister i forhold til opgaver i din jobsøgning