Nyt IT-system giver forbedret service

Nyt IT-system giver forbedret service

Vores a-kasse har fået nyt IT-system, som vil mindske ventetiden og forbedre servicen til medlemmerne.

Det nye IT-system vil betyde ændringer for mange af vores medlemmer – men forhåbentlig kun på den gode måde. Meget af vores sagsbehandling har tidligere foregået manuelt, hvilket ofte gav anledning til ventetid, når sagerne skulle behandles. Den proces bliver nu automatiseret.

En ansøgning om feriedagpenge kan fx i dag ligge 14 dage, inden ansøgningen bliver behandlet af en konsulent. I det nye system vil ansøgningen blive behandlet i systemet, og medlemmet vil i de fleste tilfælde have svar inden et døgn. Og sådan vil det efterhånden blive for flere og flere ydelser.

Nyt, forbedret TastSelv

Det nye IT-system vil også medføre ændringer på TastSelv i form af flere tilbud og ny funktionalitet til vores medlemmer om hurtig digital kommunikation med a-kassen.

Første gang, vores medlemmer vil støde på det nye TastSelv, bliver omkring den 10. april 2017 for tastning af diverse erklæringer og ansøgninger, men for de fleste medlemmer vil det være i forbindelse med periode 04/2017, som åbner for indtastning af ydelseskort søndag den 23. april, kl. 8.00.

Ændringerne på TastSelv:

  • Kun det aktuelle ydelseskort er tilgængeligt for dig, og du skal derfor ikke forholde dig til, hvilket ydelseskort du skal udfylde.
  • I det tidsrum, hvor TastSelv ikke er åben for tastning af ydelseskort, kan du løbende skrive dine aktiviteter i en kladde til dit ydelseskort, som herefter automatisk bliver overført til ydelseskortet, næste gang du skal taste.
  • Arbejdstimer tastes i hele timer og minutter. Har du fx 6½ arbejdstime, tastes 6,30.
  • Du skal kun taste arbejdsgivers navn, adresse og din ansættelsesform én gang. TastSelv husker din indtastning, næste gang du skal taste kort.
  • Under det nye menupunkt ”Historik” vil du altid kunne se dato og tidspunkt for, hvornår du har oprettet og indsendt din blanket.
  • Du kan skrive sikkert til os ved at benytte menupunktet ”Besked til a-kassen”.
  • Du kan uploade dine dokumenter fx opsigelse, ansættelseskontrakt mv. i forbindelse med indsendelse af anden TastSelv-blanket.
  • Du vil kunne se, hvornår du har mulighed for at gå på efterløn eller se et pensionsoverblik to måneder før din efterlønsalder.

Stadig personlig service

Selvom udskiftning af vores administrationssystem er en meget stor opgave internt i Frie Funktionærer, så er det vores ambition, at det eneste, vores medlemmer vil bemærke, er de forbedringer, som det nye system fører med sig.

Oprettet: 10-04-2017